poniedziałek, 11 lipca 2016

Fasolka szparagowa po włosku

Jak ja lubię tę porę roku! Wszystkie te warzywa i owoce uśmiechają się do mnie na bazarku i mówią - kup mnie, kup mnie! Dobrze, że miałam urwanie głowy w pracy i nie mogłam za bardzo szaleć na warzywnych straganach, bo chyba kupiłabym wszystko. Co ja poradzę, że kupowanie jedzenia sprawia mi większą przyjemność niż kupowanie ciuchów... Ostatnio wpadła mi w ręce zielona fasolka szparagowa. Tym razem postanowiłam nie taplać jej w tartej bułce podsmażonej na masełku (mniam!!!!) tylko podać ją w towarzystwie dojrzałych malinowych pomidorów, bazylii i salami. Wyszło znakomicie - we włoskim, wiejskim stylu. Danie można zjeść samo, albo wymieszać z dobrym makaronem lub podać z kaszą kus kus, czy ryżem - w każdej formie będzie pyszne!


Składniki:
300 g zielonej fasolki szparagowej
2 dojrzałe malinowe pomidory
1 ząbek czosnku
6 plasterków pikantnego salami
kilka listków bazylii
mozarella
sól
oliwa z oliwek

Przygotowanie:
Fasolkę umyć i pozbawić końcówek. W garnku zagotować wodę i dobrze osolić (powinna być wyczuwalnie słona). Wrzucić do wrzątku fasolkę i gotować bez przykrycia (żeby nie straciła koloru) ok. 10 minut. Powinna być miękka ale nadal jędrna. Odcedzić.

Na patelni rozgrzać oliwę, dodać posiekany czosnek, pokrojone w plastry salami i chwilę podsmażyć. Dodać pokrojone (jakkolwiek) pomidory - można je wcześniej pozbawić skórki, ale nie trzeba. Doprawić solą i pieprzem (ale ostrożnie - salami odda swoją słoność i ostrość całemu daniu!). Dodać fasolkę i wszystko wymieszać. Podawać posypane świeżą bazylią i porwanymi kawałkami mozzarelli.

Można podać z pieczywem, makaronem, kaszą kus kus lub ryżem.