poniedziałek, 28 stycznia 2013

Babeczki mokka z bananami i rodzynkami

W założeniu babeczki miały być czekoladowe z bananami, ale, jakoś tak od składnika, do składnika....

Kiedy roztapiałam czekoladę z masłem, rzuciła mi się w oczy kawa, którą rano zostawiłam na kuchennym blacie. Później, gdy mieszałam wszystkie składniki, przyszła Karolina z rodzynkami, których jst prawdziwią pożeraczką. Niewiele myśląc złapałam garść tych suszonych słodkości i dorzuciłam do czekoladowo-kawowej masy. Tak trochę niechcący, powstało coś naprawdę pysznego! Delikatna nutka kawy, gorzka czekolada, rozpływające się w ustach kawałeczki bananów i słodkie rodzynki... zajadaliśmy się nimi całą niedzielę.

Niestety, babeczki dostały się również w małe łapki Karoli, czego skutkiem był nie tylko niemiłosierny bałagan (babeczki doskonale się kruszą;), ale także kofeinowe turbodoładowanie naszej małej Księżniczki! Biegała po domu jak optętana, a buzia jej się nie zamykała chyba ze trzy godziny! Jeśli więc planujecie zrobić te babki dla całej rodzinki, odpuście sobie dodatek kawy...;)







Składniki na 18 babeczek
2 tabliczki gorzkiej czekolady
kostka prawdziwego masła
4 jajka
szklanka cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia
płaska łyżka kawy rozpuszczalnej
jeden cukier waniliowy, lub środek z jednej laski wanilii
2 banany (nie mogą być zbyt dojrzałe)
garść rodzynek


Przygotowanie
W rondelku rozpuścić czekoladę z masłem, dodać kawę i odstawić (musi trochę wystygnąć). Jajka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym (lub wanilią). Dodać masę czekoladowo-kawową i zmiksowac razem. Następnie dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać. Dodać rodzynki. Pokroić banany w kostkę ok 1-1,5 cm - wrzucić do masy i wymieszać. Napełniać masą foremki do babeczek do ok 3/4 wysokości. Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni ok 15 minut (sprawdzić patyczkiem czy się upiekły). Na koniec można je posypać cukrem pudrem.