środa, 11 lipca 2012

Pełnoziarniste naleśniki z karmelizowanymi morelami

Efekt tego, co zostało po upalnym i bardzo owocowym weekendzie w lodówce. Dżemy i konfitury są niezawodne zimą, ale latem do naleśników najlepiej sprawdzają się świeże, sezonowe owoce. Mąka z pełnego ziarna to takie usprawiedliwienie tej słodkiej rozpusty;)




Składniki
Na naleśniki
3 jajka
1 szklanka mąki pełnoziarnistej
1 szklanka mleka
1/3 łyżeczki soli
olej
Na karmelizowane morele
4 morele
łyzka masła
łyżka cukru trzcinowego
gałązka świeżego rozmarynu
Przygotowanie:
Wszystkie składniki ciasta wymieszać i smażyć naleśniki. Morele pokroić na kawałki. W rondelku rozpuścić cukier z masłem na wolnym ogniu, powinien powstać bulgocący syrop, który kiedy tylko będzie nabierał rumieńców trzeba zasypać morelami. Dodać gałązkę rozmarynu i wszystko posmażyć razem przez chwilę. Wyjąć rozmaryn. Morele wykładać na naleśniki. Ja placki zwinęłam i pokroiłam pod kątem 45 stopni. Można udekorować kolorowymi owocami - np. porzeczkami.
Takie naleśniki sprawdziły się u mnie także, jako danie dla dzieci:)

Durszlak.pl