wtorek, 22 maja 2012

Penne z brokułami, serem feta i kurczakiem

Rzecz dobra na ciepło i na zimno - w formie sałatki. Trochę pracy jest, bo trzeba wszystko przygotować osobno zanim się wymiesza. Wczoraj zrobiłam baaardzo dużą porcję, starczyło na obiad dla 4 osób i zostało jeszcze sporo na lunch do pracy.




Składniki (ile kto chce, ile kto lubi)
Makaron penne (malutkie)
Brokuły - najlepiej świeże
suszone pomidory w oliwie
pierś z kurczaka
2 ząbki czosnku
ser feta (tym razem użyłam sera typu feta, który jest bardziej kremowy)
sól, pieprz


Przygotowanie
Ugotować brokuły w wodzie z dodatkiem soli i cukru (ja lubię takie niedogotowane - trzeba pilnować, aby różyczki się nie rozgotowały). Pierś kurczaka pokroić w kostkę, posolić, popierzyć i podsmażyć na oliwie (ja użyłam oliwy, którą zalene były pomidory). Pod koniec smażenia dodać pokrojone suszone pomidorki i starty lub przeciśnięty czosnek. Ugotować makaron al dente. Wszystko połączyć, posypać pokruszonym serem feta.



A teraz przeróbka:)
Zamiast sera feta można dodać pół szklanki startego sera (np. ementalera). Wszystko dobrze wymieszać, posypać startym parmezanem i zapiec w piekarniku:) Taką wersję też wypróbowałam: