czwartek, 2 sierpnia 2012

Naleśniki a la pierogi z jagodami

Od kilku dni chodzą za mną pierogi z jagodami mojej mamy - pyszne, z dużą ilościa nadzienia z jagód i cukru waniliowego, do tego łyżka śmietanki i ta chwila, kiedy z rozłupanego widelcem piroga wydostaje się aromatyczny, jagodowy sok barwiąc na różowo białą śmietankę.... po prostu smak dzieciństwa. Na lepienie upragnionych pierogów niestety nie mam czasu, ale wpadłam na pomysł, żeby z tego, co akurat mam w domu przygotować naleśniki w taki sposób, aby maksymalnie odzwierciedliły smak pierogów z jagodami. Udało się! Pierogów mamy nic nie zastąpi, ale moje naleśniki z borówkami pysznie mnie usatysfakcjonowały.





Składniki:
3 jajka
1 szklanka mąki
1 szklanka mleka
1/3 łyżeczki soli
olej
250 g borówek
2 serki waniliowe
łyżeczka cukru waniliowego
łyżka cukru
kilka kropli soku z cytryny

Przygotowanie
Borówki opłukać, wrzucić do rondelka zasypać cukrem i cukrem waniliowym. Gotować na wolnym ogniu ok. 5 minut, dodać sok z cytryny. Gotować jeszcze przez 10 minut, aż sok lekko zgęstnieje. Zestawić z ognia.

Roztrzepać jajka, dodać do nich mleko, następnie mąkę i sól. Dokładnie rozmieszać.Na koniec dodać porządną łyżkę oleju i dobrze wymieszać. Patelnię nasmarować olejem (tylko przed pierwszym naleśnikiem) i smażyć naleśniki, aż będą rumiane, a ich brzegi chrupiące.
Kiedy domowy borówkowy "dżem" lekko przestygnie smarować nim naleśniki i składać jak kto lubi. Na wierzch wyłożyć serek waniliowy. Gotowe!
Durszlak.pl